torsdag 6 november 2008

Försvaret prioriterar image före innehåll

Samtidigt som Ryssland ska placera ut flera missiler söder om Litauen, med en räckvid på 40 mil, och Sverige skär ner på sitt försvar är det ju för väl att de svenska resurserna läggs på andra viktigare saker. Eller hur? "Karriärstyrda officerare skapar inkompetent försvar":

Mycket resurser läggs på att förbättra intern och extern image med olika
aktiviteter med diskutabel relevans för kärnverksamheten. Försvarsmakten satsar
resurser på Gay pride-aktiviteter, "Mission impossible"-inspirerade
reklamkampanjer, kvalitetscertifiering, genusforskning, försök att byta logotyp
och en kostsam "värdegrundsundersökning" för över 100 miljoner kronor som nu är
föremål för utredning av Konkurrensverket.


För den som vill veta mer om det svenska försvarets nedskärning, med fokus på avmilitariseringen av Gotland i synnerhet, har Världen idag gjort en specialbilaga i ämnet. Se här

1 kommentar:

Debtstar sa...

När dom tog bort könsorganet på lejonet som ska vara symbol för NBG visade man tydligt vad man har för inställning..